Teamet

Vi är ett gäng entusiastiska astronomer och rymdfans. Vi tycker att astronomi är för alla, och vi vill berätta om oss själva, som människor och inom våra yrkesroller, för att förmedla det till dig som går i skolan.

Vi tror att forskning är något som alla kan syssla med, och för att bevisa det vill vi ta vetenskapen in i klassrummet med hjälp av interaktiva aktiviteter. Vi vill bryta ner hinder och vi vill motverka tankar om vilka som duger eller inte duger för att syssla med naturvetenskap. Därför har vi tagit fram en rad aktiviteter för skolor i Göteborgsområdet, med förankring i läroplanen, där studenter får uppleva att själv vara forskare.

Chiara Ceccobello

Postdocforskare

Chiara är postdocforskare som arbetar med utflöden från bland annat svarta hål och äldrade stjärnor.

Dorotea Blank

Skolkoordinator

Dorotea arbetar strategiskt med skolsamarbeten och långsiktig studentrekrytering på Chalmers.

Kiana Kade

Phdstudent

Kiana är doktorand som arbetar med galaxers utveckling under universums första två-tre miljarder år.

Robert Cumming

Robert är kommunikatör vid Onsala Rymdobservatorium.